Jeśli chodzi o ten rodzaj działalności, piekarnie i cukiernie funkcjonują zwykle na jeden z dwóch sposobów. Są to małe, rodzinne firmy z kilkoma punktami sprzedaży lub lokale działające w ramach większej sieci. W każdym przypadku o sukcesie biznesu decyduje kilka kluczowych aspektów, które warto przemyśleć prze rozpoczęciem działalności.
Czy piekarnia to dochodowy biznes?
Choć tendencja do spożywania pieczywa jest obecnie o wiele mniejsza niż kilkadzieścia lat temu, zarówno w mniejszych, jak i większych miejscowościach z roku na rok przybywa kolejnych lokali oferujących świeże pieczywo i wyroby cukiernicze. Rynek staje się zatem coraz bardziej konkurencyjny, dlatego szczególnie liczy się tutaj pomysł na oryginalny biznesplan.
Przy pełnej kreatywności nie należy jednak zapominać o tym, na co najbardziej liczą klienci – wysokiej jakości pieczywa, najlepiej bez sztucznych ulepszaczy. Przy dobrej strategii działania punktem nie tylko szybkich zakupów, ale także towarzyskich spotkać może stać się właśnie piekarnia albo cukiernia. Warszawa to miasto, które rozumie takie potrzeby mieszkańców bardzo dobrze.
Nie tylko sprzedaż pieczywa i ciasta – jak wyjść naprzeciw klientom?
To, że jakość pieczywa i wyrobów cukierniczych jest najważniejsza w tym biznesie – to jasne. Jak jednak zachęcić klientów, aby codzienne zakupy realizowali właśnie w twoim lokalu? Poza dużym wyborem smacznego chleba, bułek czy ciast w większych miastach szczególnie modne jest proponowanie gotowych zestawów śniadaniowych. To idealna opcja dla zabieganych i zapracowanych mieszkańców, którzy chętnie korzystają ze smacznej kanapki na ciepło, ale także jogurtu z granolą czy owocowej muffinki. Poszerzenie oferty o takie produkty zapewni ci poranne kolejki do kasy. Przekonało się o tym kilka warszawskich sieci piekarni, m.in. Grzybki, która oferuje świeże i aromatyczne pieczywo na terenie niemal całej stolicy.
Jeśli możliwości lokalowe na to pozwalają, warto udostępnić klientom miejsce do spożycia posiłku na siedząco. Nie tylko typowe kawiarnie mogą cieszyć się uznaniem wśród miłośników spotkań towarzyskich. Jeśli zainwestujesz w dobry ekspres do kawy, oprócz chleba czy bułek klienci chętnie skorzystają z możliwości słodkiej przekąski z kawą na miejscu.
Kluczem do sukcesu piekarni czy cukierni w nowoczesnym znaczeniu wydaje się zatem poszerzenie oferty o niestandardowe dla tego biznesu rozwiązania. A może zdecydujesz się także na sokowirówkę czy maszynę do lodów? Sprawdź, czego szukają Twoi klienci i zyskaj renomę, która przyciągnie także nowych!